Thursday, February 16, 2012

Saiz Perut Bayi


Saiz perut bayi yang baru lahir hanya sebesar cawan telur. 
Maka, bayi perlu diberi minum sedikit tetapi kerap. 
Bayi mendapat seluruh keperluan pemakanannya melalui susu sahaja.

[Minda Hebat]

p/s : cawan telur tu sebesar bekas telur yang diletakkan telur sms kenduri kawin..

34 comments:

Suhami Ahmad said...

keciknya perut bayi...

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

patutlah asyik minum kerap susu ekkk...baru taw perut baby sekecil ituew hikhik

ieja amieja said...

kecik sgt kan..tu sebab klu minum susu yg berlebihan boleh mendatangkan mudarat..kecuali susu ibu laa..

Mr.Clive said...

ooh ok.thanks for the tips.nanti biler ada anak sendiri,akan gunakan nasihat ni...hehe :D

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Moga LB sihat hendaknya..

Begitulah kebesaran Allah Yang Maha Pencipta, kasih sayang~Nya kepada segala yang dicipta~Nya

amirah said...

aah kan, kena menyusu kerap

Kakzakie said...

Sebab itulah kalau terlebih sikit pun boleh termuntah

LydSunshine said...

Cawan telur yg yg mana? Kulit telur ke?

nurul huda jumri said...

hi cik Lady,
good info. =)

Aine Ainun said...

Alahai...kecik...

Comelnya baby tu

c'axoera ヅ said...

teringkat kata seorang doktor pakar, sebenarnya jumlah nasi yang perlu kita makan sehari sebenarnya hanya segengaman tangan...:D

http://ch000tz.blogspot.com/2012/02/fabulous-friday.html

Yumida said...

tgk baby ni cm x sabar nk ade anak sendiri....

Cikgu Ma said...

thanx 4 sharing =)

Deru Ombak said...

Alahaiiii kecik nya perut baby..

Mishter Izwän said...

kecik nye, skrng perut ai da mcm tempayan . haha

Tihara said...

kesian kan kalo teringat kisah bayi tersedak susu..sian sangat2..tp bayi tak de dosa..kita yg dewasa..hurmm

si kiut lavender said...

keciknya..perut masih suci gitu..hee..:D

Yatie Awang said...

akak dulu masa fisrt tengok anak akak, nak pegang pun takut..kecik

Hanis MY said...

comelnya gambar baby tu lepas menyusu pun kena burpkan bg keluarkan angin tengok akak-akakbuat lum ada pengalaman sendiri lg…

Gen2Merah said...

ooo macam tu yaa.. baru lak saya tahun info ni... bayi itu suci dan murni..

atuk said...

Assalamualaikum lady

boleh cerita kat anak2
supaya jangan melawan cakap ibu..

Ungu Violet said...

keciknyerr perut baby...patut dia minum susu jer leh kenyang..:)

Bidadari Syurga said...

teringat pernah terbaca dalam news... baby 4-5 bulan diberi makan nasi bubur blender hancur oleh ibunya, kesimpulannya babynya bermasalah... tak mampu nak sambung taip... satu sharing info yg bagus yang....

Ros said...

Salam LadyBird,

Betoi tu...pasai tu lah depa kena minum susu ja sampai usia depa 4 atau 5 bulan kan Ladybird.....

MulutPayau said...

keciknya perut bayi....

tehr said...

begitu jauh beza perut bayi dengan perut ayah dia
huhu

Ayie Abas said...

sbb itu susu adalah fitrah minuman bagi manusia terutama semasa bayi.

guest said...

cawan telo tu besar mana?telur apa?

S..U..D..@..I..S said...

alahai comelnya perut baby....

akubiomed said...

Bila berita melaporkan kematian bayi kerana tersedak susu adalah yang menyedihkan.

Selepas beri susu perlu ditepuk belakan bayi dengan lembut untuk membuang angin.

CIK TOM said...

kecil perut bayi bersesuaian dgn saiz baby yg kecil juga..

wan nurul hezrina said...

minum cketpun dah kenyang=)sofia skang dah 7 bulan stil minum cket2 tapi kerap=)

chii said...

kecik je perut baby..kalo nak di compare ngan perut org dewasa..eheh

~CAHAYA~ said...

yeke...kalu mcm tu ibu2 yg menyusukn bayi xperlu la memikirkn takut bayi mrk xcukup susu....btol x???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...