Tuesday, October 19, 2010

Doa Pendekat Jodoh


Hari ini lady nak kongsi satu doa untuk kawan-kawan..
Doa bagi yang masih mencari-cari di manakah jodohnya..
Yang masih terfikir-fikir bagaimanakah jodohnya..
Dan yang masih mengintai-intai siapakah jodohnya..

Setiap dari kita mesti teringin jodoh yang baik..
Sebagai peneman kita dikala kesunyian..
Sebagai penghibur dikala kesedihan..
dan yang paling penting,
Sebagai pemimpin kita untuk meniti titian sirat nanti..

Inilah doanya yang Lady dapat daripada Saudari Rosniza Abdullah..
Ketua bagi team kami..
"Ya Allah rezekikanlah aku dengan cinta-MU, cinta insan menyintai-MU serta cinta kepada amalan yang mendekatkan diriku pada-MU, rezekikanlah aku jodoh yang soleh yang menyintai dan dicintai-MU, yang baik akhlak peribadi dan kehidupanya. . amen amen ya rabbala'laminnn..."

 Jangan risau tentang jodoh kita..
Setiap individu Allah ciptakan dengan jodoh masing-masing..
Kalau inginkan jodoh yang baik..
Berusaha untuk menjadi seorang yang baik..
kerana
Wanita Solehah diciptakan untuk Lelaki Soleh
..Jangan mimpikan lelaki seperti Nabi Yusof andai kita tidak sebaik Siti Zulaikha..

p/s : Siapakah Yusofku :D

26 comments:

shida said...

me kasih akak...(:
moga akak mndpt jodoh y beriman + dpt mmbimbing akak (:

Fello Ariza said...

siapakah siti zulaikha ku.. :)

Cik Jari said...

yep..teruskan berdoa n berdoa...muge Allah temukan jodohku..amin

YuSeNzE - KniGhT said...

‎"JANGAN IMPIKAN SUAMI SEHEBAT RASULLAH S.A.W JIKA DIRI TIDAK SEANGGUN SAIDATINA KHADIJAH"

kita mencari yang sempurna sehingga kita terlupa kekurangan yg ada pada diri kita. Mendamba yang indah namun pantulan dari cermin diri menyatakan tidak layak...

Black_roses92 said...

masih panjang lagi perjalanan itu.. huhu.. bilakah jodoh ku akan tiba?? bila tiba masanya.. ;D

Cik Aien said...

AMin.. Moga dipertemukan seorang Kaum Adam yang beragama ...yang boleh membentuk hidup ku..

maCy said...

aminnnn :)

Cahaya Kehidupan said...

owh....sama2lah berusaha untuk jadi wanita solehah..dimanakah Fahri saya?watak dalam ayat2 cinta..hehe

Tomato Gurl's Life said...

terima kasih ladybird...semoga kita dapat jodoh yang terbaik..boleh x cik tom mintak izin nak publish doa ni jugak kat entry??nati credit dari mana dpt..

l bro m said...

kan senang lau kak type gini

"ku tujukan doa ini buat diriku yg masih trcari cari jodoh" hahah

gurau..
pgkosian yg boleh di amalkan hehe

p/s ada ke hadis sohih yg gtau nama prempuan tu zulaikha??

LadyBird said...

shida :
Sama2 dik.. ameenn.. tuk doa tu :)..

Fellow Ariza :
meh kite pakat cari siapakh zulaikha & yusof kite :)

LadyBird said...

Cik Jari :
amen.. semoga cik jari menemui jodoh cik jari :)

Yus :
Betul2.. tidak dapat disangkal kata2mu yus.. :)

LadyBird said...

Black Roses:
Apabila kite betul2 bersedia, insyaAlalh Allah akan ketemukan kita dengan jodoh kita..

Cik Aien:
Ameeennnnn tuk Aien.

LadyBird said...

MaCy :
Ameeennn.....

Cahaya Kehidupan :
DImanakah Fahrimu wahai si cahaya? mungkinkah di malaysia? Indonesia? Mesir? Turki? atau di manakah beliau berada? meh sama2 kite carikan :)

Tomato Girl:
InsyaAllah Tomato, nak cari orang Marang jugak ke? hehehe..tlg carikan tuk akak jugak :)
ok dik, boleh jer share.. xyah kreaditkan ke sini pun xpe.. :)

LadyBird said...

Bro M :
yelah yelah.. akak tujukan doa ni tuk akak sendiri.. :P..
sape nak calonkan diri sebagai jodoh akak? :P.. kih3x..

p/s : xde dik.. sbnrnye tak tahu dr manakah nama Siti Zulaikha tu diperolehi.. x dapat dijelaskan..

Sharifah Nurul Shahirah said...

saya xfikir pasal jodoh lagi. too young!

AngahSayang2314 said...

lady kalau dah ada jodoh macam mana hehehee

LadyBird said...

Sharifah Nurul Shahirah :
xyah fikir..fikir nak cari ilmu dulu.. fikir mcmn nak jadi anak solehah pada kedua ibu bapa kiter.. pada abang2 kite.. pada kakak2 kite..pada adik2 kite.. pada guru2 kite.. :)

LadyBird said...

Angah Sayang :
Sayang angah.. kalau dah jumpe jodoh..kite kawinla.. kemudian, cube jadi isteri dan ibu yang solehAH.. try jadi seorang isteri sebagaimana Siti Fatimah berbakti pada suaminya, Saidina Ali.. idola lady :)

dunspeak♥ said...

hmm sweet sangat..siapalah agaknya jodoh cikbelog yea :)

LadyBird said...

Dunspeak:
entahla.. lady pun x tahu siapakah jodoh cikbhelog.. mungkinkah di kalangan blogger? ;)

Ramdan said...

ameeeen...:)

Kamsiah said...

salam
betul tu lady...sampai masa dan ketikanya..akan datang jodoh kita..yg selama ni kita tak terpikir pun ttg dia...segalanya telah DIA tuliskan semasa meniupkan roh kedalam jasad hambaNYA..KETIKA BERADA DLM KANDUNGAN IBU(3 BULAN)

YOUsoF said...

InyaAllah..

*Yusof yang naif datang menjenguk.. ;)

Tomato Gurl's Life said...

ciktom tag ladybird..tgl jejak kt sini tkt xsedar kt smix..

http://tomatogurlslife.blogspot.com/2010/10/pleasa-jangan-tag-saya-lagi.html

sedutzone said...

Amin... moga dapat jodoh yang baik2 aja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...