Friday, January 27, 2012

Motivasi Diri

"Dan janganlah kamu berasa lemah (dalam perjuangan mempertahankan dan menegakkan Islam), dan janganlah kamu berdukacita (terhadap apa yang akan menimpa kamu), padahal kamulah orang yang tertinggi (mengatasi musuh dengan mencapai kemenangan) jika kamu orang (sungguh-sungguh) beriman."

[Ali Imran: 139]
"Sesungguhnya Aku tidak akan mensia-siakan amal orang yang beramal antara kamu, sama ada lelaki atau perempuan..."

[Ali Imran: 195]
"Sesungguhnya Allah swt itu apabila menyayangi sesuatu kaum maka Dia akan mendatangkan dugaan kepada mereka; dan barangsiapa redha dengan ujian itu dia akan mendapat keredhaan-Nya; dan barangsiapa membencinya maka akan memperoleh kebencian-Nya."
"Oleh itu terimalah apa yang Aku kurniakan kepadamu, dan jadikanlah dirimu dari orang yang bersyukur."

[al-A'raf: 144]
"Dan berserahlah engkau kepada Allah, Tuhan yang hidup, yang tidak mati."  [al-Furqan: 58]
Sesungguhnya kebahagiaan itu adalah keredhaan hati, ketenangan nurani, kestabilan jiwa, kesenangan rohani dan kelapangan dada.

19 comments:

Dinar said...

jika kucing dan tikus dah boleh bekerjasama..ini menandakan satu pencapaian yg agk luar biasa...
cute photo..

AmirFX said...

Tikus yang berani... :D

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe copy ayat2 menarik :)

eiela said...

comelnya kucing.. motivasi yang bagus tuh. yup teruskan bersabar dan bersabar.

JR said...

Bukan saja kucing dan tikus boleh bekerjasama, rakyat berbilang kaum di negara ini juga boleh bekerjasama...

Mr.Clive said...

siapa yang tengok gambar2 ni sambil senyum senyum? angkat tangan! hehe

insan_marhaen said...

jika dalam diri kuat dan hebat, insyaAllah luar diri juga akan jadi hebat.

potensi diri perlu di asah dengan tazkirah tiap tiap hari.

Telor Power said...

motivasi yg bagus. motif seperti saling sayang menyangi antara mahkluk

Woofer Storm said...

disebalik ayat,ada diselitkan sekali gambar2 comel..

#tikus ngan kucing bukan tak leh berjumpa ke?hehehe

Ayie Abas said...

lady..dlm menjalani cabaran kehidupan kita mmg perlukn kata2 motivasi...pastilah sebaik2 pemberi motivasi adalah firman2 Allah taala. ^__^

Puan Kutu said...

sama-sama kita bermotivasi.pic yg comel..tikus dan kucing pun boleh berdamai..:)

ieja amieja said...

setuju sgt!!

Ungu Violet said...

kehkehh..cian gambar anak kucing kene hempap ngan tikus tuh...comey jek..hihi

stetmen2 kat atas tuh mmg amat memotivasikn diri..:)

CIK TOM said...

suka ayat motivasi buatkan diri kembali semangat utk menempuhi hari2 yang mendatang..

akubiomed said...

Cute gambar ke 2 kelihatan kucing saling bantu membantu untuk memanjat. :-)

Membina sifat positif dan tidak mengenal erti putus asa didalam diri bukanlah tugas mudah tetapi tidak mustahil.

Nizam said...

gambar2 yang penuh bermotivasi ni kak...nice..nizam suka... ;)

missSenget said...

tikus ni kadang2 nampak comel jugak kan..??



selalu berdoa agar diri ni terus diberikan kekuatan..

Miss Purple Ungu said...

comel sgt bila tgk kucing dan tikus mampu bersahabat wlupun musuh dr azali...

Sharif said...

Terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...