Tuesday, August 24, 2010

Tudung


Aku sebenarnya duk mencari tudung..
Tudung sebenarnye ade berapa jenis ek..
Yang kecik yg biasa org pakai tu bidang ape namanya ek..
Yang bidang 55 dan 60 tu mcmn ek..
wa.. sob sob sob..
camne nak cari tudung kalau tudung pun x tau saiz..
aku nak tanye sape ek..

dah 2 3 hari aku mencari..
kat kedai di sini xde :(
kebanyakan tudung ekin yg kainnya melekat2 tuh..
aku tak suke, mcm sister kristian je aku tengok..
aku takut org tertukar antara Kristian ngn Islam..
sadis tul..

aku baru nak berhijrah menjadi lebih baik ni :(
bukan senang nak jadi baik kalau hati tak baik..
takpe, kite ubah slow2..
mula2 ubah penampilan dulu..
nanti insyaAllah perubahan2 lain akan menyusul kemudian..
..:D..
yang penting hati mahu ikhlas :D

td aku duk search tudung..
aku jumpe 2 blog yg agak menarik..
ni blognya, Blog 1 dan Blog 2.

aku suka yg blog 1 tu.. tapi bidangnya 60.. besar mn ek..
huhuhu..
Blog 2 tu pun aku suka.. tp saiz 55..
Saiz 55 tu besar ke kecik ek?
huhuhu.. confuse2..
xpe, slow2..
nak buat perubahan bukannya mudah..
ni baru part tudung..

p/s : sebenanrya tudung ni diukur mcmn? pening2..

2 comments:

mamarempit said...

salam ziarah - tudung yg penting...dapat menutup rambut dengan sempurna...dan kenalah labuhkan dari paras dada kita...terutama kita punya tetttt... :)

Ada orang pakai tudung lilit punya lilit, pusing punya pusing, leher nampak, jambul keluar, tetek tersmbul...ya, maaf....bicara kurang sopan disini...tp ini lah hakikat kaum wanita islam sekarang.....

berubah menjadi yg lebih baik...itu sebaik2nya....

akak pun sedang mendidik diri gak ni...sama2 kita berhjrah...ye dekk....

sweet-ladybird said...

Terima kasih krn sudi ziarah di sini mamarempit. :)
InsyaAllah kak.. saya cube berhijrah kepada yang lebih baik. :)..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...