Tuesday, August 24, 2010

Tudung Lagi

gambar hiasan
Tadi aku kol empunya Blog 1,
bertanyakan sal tudung tu..
sebab aku serius nak beli.. 
dan aku tanye saiz tudung2 tu..
nak wat camne kan, aku baru nak belajar mengenali tudung..
tudung ni ade 3 saiz,
yang selalu org pakai tu, saiz 45..
dan ade saiz 55, yg tu besar sikit, tuk org yang pakai tudung labuh..
dan saiz yg besar sekali saiz 60..
yang ni memang besarlah.. 

kalau aku pakai, aku terpaksa lilit2.. so aku kene beli yang bersaiz besar supaya bila dah dililit2, ia masih mampu menutupi ape yang perlu ditutup..
hihi.. x sabar2 aku nak beli tudung tu..

p/s : adakah niat aku salah ek, huhuhu.. abg aku tanye pakai tudung nak melawa ke nak tutup aurat? aku mmg nak tutup aurat, tp dalam ms yg sama aku suke bende2 yang comel :(.. lagipun aku bekerja, kene jaga penampilan. dan aku juga kene sesuaikan dengan keadaan aku.. aku perlukan pakaian kemas dan simple supaya memudahkan pergerakan aku. Aku taknak jatuh lagi akibat daripada pemilihan pakaian yang tidak sesuai. :( Dr kata elakkan jatuh, kalau tak effect kesihatan aku.  

2 comments:

Al-Farosyah said...

Alhamdulillah dengan penghijrahan yang sedang dilalui ini. moga niat penghijrahan fi sabilillah ini ada nilainya di sisi Allah SWT. ada org kata pakai tudung labuh, perangai x semestinya baik. tapi pemakaian mengikut syariat adalah wajib dipatuhi oleh semua Muslim. ttg perangai itu adlh bergantung pd individu. jadikan pemakaian sbg sebab utk kita juga membawa peribadi dan perwatakan kita sebaik pemakaian itu.

sweet-ladybird said...

:D.. insyaAllah kak..
iza pernah pakai tudung labuh time sekolah dulu kak.. pernah rasa bagaimana perasaan tu..
iza ni nakal, tp bila pakai tudung labuh ni, nak nakal lebih2 agak tersekat, jd lebih terjaga perangai.. org nak cakap dan gurau nakal2 ngan kita pun x jadi.. terjaga secara tak langsung..
betullah kata org kak, pemakaian ni mencerminkan sifat peribadi kita.. kalau x banyak pun, sedikit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...