Friday, November 21, 2014

Pesisir Pantai Marang Dibanjiri Kerang

Alhamdulillah.. rezeki musim tengkujuh.. semalam di Pesisir Pantai Marang dibanjiri oleh kerang.. xpernah pernah peristiwa macam ni berlaku..

Lady baru menjadi orang Marang, dan betul2 tinggal berhadapan dengan pantai.. Alhamdulillah.. sebelum kehadiran kerang di pesisir pantai kami, kami dilanda banjir musim tengkujuh.. setelah selesai banjir Allah kurniakan kami rezeki yang tak disangka2.. pengalaman yang sangat2 di luar jangkaan..

Kehadiran kerang menjadikan pantai kami sebagai tempat tumpuan manusia d segenap penjuru Terengganu.. rezeki untuk semua.. dikongsi2.. Alhamdulillah..

Alhamdulillah.. ade yang dapat berguni2 seorang..

Orang ramai mula membanjiri Pantai Marang semenjak dari pagi sehinggalah ke petang.. dijangkakan esok pun akan ada yang berkunjung mencuba nasib..




Puteri Zahra mengambil kenangan bersama kerang yang akan menjadi santapan kami sekeluarga nanti.. hihi 

Gambar yang lady close up.. cantik.. rugi rasa kalau tak diambil gambarnya.. sangat2 cantik.. sayang untuk dimakan.. sayang dan kasihan.. huhuhu


Kerang yang bersedia untuk direbus.. yumm yumm yumm...

Kerang yang dibakar menggunakan Rempah Ikan Bakar Tok Ma.. sedap.. sampai menjilat jari.. rasa kerang segar sangat2 enak... sukar tuk dibayangkan dengan kata2..

Sebesen sorang.. hihi.. kenduri mkn kerang.. xmkn nasi.. esok kite sambung cari... yumm yumm yumm..

Sebenarnya kutip kerang lagi seronok dari mkn kerang.. tp mkn kerang yang dikutip sendiri lagi sedap rasanya.. hihihi..

31 comments:

PakMail said...

Ladybird,

Itulah rezeki ya. Kalau dah banyak begitu masak rendang kerang pun sedap. Atau kalau malas rebus dan cecah dengan kicap tumbuk cili padi dan perah limau. Yummm yummm....

Buon appetito.....

❤Kamsiah❤ said...

alhamdulillahg...seronoknya mengutip kerang free mcm tu..akak nampak kerang tu cerah ja kalernya...bersih..

akak dah bertahun tak makan kerang kat sini sbb kerangya kaler kehitaman...mcm tak bersih ja..

saniah ibrahim said...

ialah ladybird...bersih nampak kulit kerang tu tak seperti kakak tengok kat pasar2...untungnya org Marang dapat kutip kerang free .

Asha Lya said...

Wahh untung rezki tgl brhmpiran laut..fresh2 ni sdpp

suri said...

suka buat kerang rebus cilip api aatu pedas ok gak uh sedap..

Tihara said...

awal Januari hari tu akak ada ke Marang, kami stay di chalet batik che wer dan impiana chalet menghadap pantai..
akak cuma jumpa siput yang melekat di batang nyior yang hanyut. bestnya kalau dapat kerang macam ni
alhamdulillah rezeki melimpah ruah

** nak jadi agen dropship akak tak?
ada FB? add Tihara HT, nanti akak add ke group agen ^_^

insan marhaen said...

Ada setengah tempat khabar terdapat ikan dengan banyak di pantai.

Fenomena begini kekadang perlu dilihat sebaliknya...

Kopiolimauice said...

betul ke ni?? wahhh meriah mkn ye smpi sebesen hihihi ;p

Siti Zawiyah Rahmat said...

Wah.. bestnya dapat makan kerang fresh. Baru hari tu mak mertua cerita orang kutip kerang tepi pantai..

Dapat tengok gambar lady ni kira rezeki siti.. sebelum ni tak boleh bayangkan mak mertua bercerita.. hihii..

ziezah.com said...

sedapnyaa.. dapat makan kerang fresshh

akubiomed said...

Banyak kerang. Boleh buat kerang rebus.

QasehnyaRania said...

nikmatnyabdpt mkan kerang segar.
alhamdulillah rezeki org di sana.

ppsstt: LB, bukan ciksu yg balut baby.gambar tu nurse balut selepas dibersihkan.

::EIDA:: said...

wah rezeki... betul kata orang setiap yng berlaku ada hikmahnya. kenapa banjir diturunkan banjir teruk di terengganu? hikmahnya ALLAH bagi , rasailah kerang sebanyak yg mungkin. ini rezeki kamu. gitueww ~hhehehe

teh ramuan said...

alhamdulillah

rezeki dari laut
hanya tunggu dikaut
boleh dibuat lauk
masuk dalam perut

Najib Ariyan said...

tu dia besar2 nya kerang... sedapnyaaaaa;

1) Saya suka Marang, tempat selalu berehat kalau ke sini

2) Saya suka ikuti pertandingan renang Kapas-Marang yg ada tetiap tahun

3) Saya suka kerang, paling suka rebus kunyit serai jer... makan gitu jer kopek kulit

4) Kerang bagus untuk menambah darah

5) Saya suka minum air nira yg banyak ada kat Marang...

yeayyyyyyy

Pondok Papan said...

Huhu...rezeki dimusim tengkujuh..haha..festa kerang lah ni...

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam ladybird,
ooohooooooooooooiiiiiiiiii
jeles iols hokeyh
rezeki uols dapat makan kerang2 sesedap3 itu

LYAfrina said...

kuasa Allah SWT.. bkn marang ajer.. tp dungun pon ada kan?

nohas said...

sedapnya..kerang bakar berempah..sedap juga dibuat rendang..rendang kerang + nasi lemak..nyum,nyum..

Prince of Noob said...

mak aih bestnya kutip kerang...

btw done follow u dear... follow mine too :) - Noob

Alongxp said...

Fuh... ini kenyang sampai temuntah kerang macam ni... disebalik musibah, ada hikmah kan?

ewanthology said...

rezeki.

TukangKebun said...

Pengalaman yang sungguh seronok.
Nampak segar sungguh kerang-kerang tu berbeza dengan yang biasa dijual di pasar.

Time Traveller said...

Ya Allah best nyer.... sebaldi kerang memang best la makan.. bakar, sup, rendang.... :D

Yana Yani said...

cam senang aje tengok orang menangkap
kalau saya entah dapat ke idak =)

sedapnya dapat makan kerang segar =)
tak cirit birit ke makan bebanyak tu? =)

Diari Seorang Mama

Kira Sakura said...

pernah ikut FIL ikut kerang, bukan mudah tambah kalau hasil tak banyak hihihihi

tapi memang sedap makan kerang baru, freshhhh je rasa

Alhamdulilah nikmat Allah kan ihhihihi

aryan azra said...

alhamdulillah rezeki...sedapnya kerang

memmet lenggeng said...

kerang kerang kerang..saya sangat suka kerang!!!!

Jane said...

perghhh syokk abes...
masak memang superb laa kann
fresh fresh

zarulfarhana said...

saya kurang makn kerang... tapi kalau letak dlm mee bihun kuetiaw saya mkn

ros_reeza said...

banyaknya.. rezeki :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...