Tuesday, October 11, 2016

Andai Dapat Undurkan Masa

Andai dapat di-undurkan masa..  Waktu bila aku ingin mulakan dengan yg baru?
Ramai yang tanye iza time bila iza nk putarkan masa itu andai diberi kesempatan.

Bagi iza,  ape yg telah berlaku telahpun berlaku.. Iza xkan sesekali undur ke belakang..  Dan setiap ape yg telah berlaku,  telah tersurat dan telah pun berjalan dengan jayanya seperti yg telah tercatat. Dan iza telah berjaya menjadi seorang iza spt yg telah tertulis di azali.

Cume ape yg boleh iza perbaiki,  lalui apa sahaja di hadapan dengan cara yang lebih baik.. Dengan cara yg lebih matang..  Dengan cara yg lebih sempurna hasil daripada pengalaman suka duka yg telah Allah bg.

Kita xmampu jadi orang lain yg miliki segalanya..  Tapi kita boleh ubah dan jadikan diri kita hebat seperti kita.  Sebab setiap individu Allah telah bagi "nilai" kehebatan yg orang tak pernah nmpk.

Yang tinggal,  kita selidik d mana kehebatan kita..  Gunakan sebaik2nya.. Asah dan gilaplah ia.

Allah tidak pernah kejam terhadap hamba2Nya.  Setiap yang dia bagi tersirat "NILAI"  yg tersembunyi. Mungkin ia tidak berguna untuk kehidupan kita di sini,  tetapi sangat tinggi nilainya untuk kehidupan di sana.

7 comments:

saniah ibrahim said...

Andai boleh diundur kan masa memang semua mahu dan perbaiki apa jua kesilapan untuk menjadi lebih baik.Apapun Iza tak payah lah toleh kebelakang lagi...masa depan mu cerah di hadapan sana...Insyaallah.

nohas said...

jadikan apa yg dibelakang sebagai kenangan...berusaha jd terbaik masa sekarang dan masa depan..in shaa Allah...utk diri sendiri jg..

anumuchan said...

insy..

Adam said...

Assalamulaikum Admin,

Mohon untuk dimasukkan blog saya ke blok tuan/puan. Blog saya:

biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

Sekiranya sudah dimasukkan harap maklumkan kat email saya: biarlembuyangjadilembu@gmail.com

Terima kasih.

hainom OKje said...

Redho dah terus memandang ke depan kan LB. Buang masa je nak undur undur masa haha...

Fatin said...

Betul tu. Don't ever look back. Focus on moving forward

Nora Karim said...

Moga kita terus menjadi orang yang lebih baik bermula sekarang. Apa je yang dah berlaku sebelumnya dah menjadi sejarah... Moga Allah bimbing kita untuk terus istiqamah melakukan kebaikan. InsyaAllah, Amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...