Selasa, 18 Jun 2024

Aktiviti AidilAdha 2024, Keluarga Tok Ma Marang (Makcik Palestin)

 Salam AidilAdha Untuk Seluruh Keluarga..

Semoga Ukhuwah Sentiasa Utuh

Sepanjang Jalan, Sepanjang Usia..

..Ameeennnn..

Rumah Ada Atau Tiada, Tidak Menghalang Kami Untuk Berkumpul.. Alhamdulillah..

Apa Jua Dugaan Semoga Semakin Merapatkan Hubungan.. InsyaAllah..

















Pesanan Untuk Ibraheem & Fateemah :

Ingat ni pesanan ibu, jaga tutur kata, sebelum berbicara atau berbuat sesuatu fikir 10 kali baik dan buruk.. jika banyak baik, teruskan bicara dan jika sebaliknya diam lebih baik..  Belajar untuk saling menjaga hati.. Ringankan tulang, beratkan mulut kalian pada yang tidak perlu..  Sentiasa bersangka baik pada keluarga.. Jangan disebarkan jika kita tidak tahu tentang sesuatu benda walaupun pada adik beradik sendiri sebab bicara salah itu lebih tajam dan kejam dari mata pedang.. Jagalah hubungan yang erat sesama adik beradik. Jika buruk, diamkan sahaja dan usaha untuk jernihkan..


CATATAN 18/06/2024


FOTOGRAFER : FATINI SI ANAK SAUDARA..

37 ulasan:

Roziah @ Cie berkata...

Meriah juga tu gotong royong lapah daging korban.

Nieyla Nadia berkata...

Salam aidiladha...

Warisan Petani berkata...

Selamat menjalani ibadah qurban

Carneyz berkata...

Selamat Hari Raya Aidiladha Lady. Alhamdulillah meriah jugak aktiviti ibadah korban. Semoga mendapat ganjaran pahala dari ibadah ni.

Amie berkata...

Alhamdulillah.
Semoga ibadah korban akan mendapat ganjaran besar di akhirat sana. Amin.

Puan Hazel berkata...

Alhamdulillah dapat juga laksanakan ibadah qurban wpun baru diuji oleh-Nya. Tahniah Ldy dan keluarga ๐Ÿ‘
Semoga Allah bagi ganjaran sebesar²nya ...

Pha Is berkata...

Salam aidiladha. Tahun ni saya x meraya sangat sebab isteri masih dalam pantang.

Ujie Othman berkata...

Wah...meriah ni Lady ๐Ÿ‘
Barulah terasa raya korban bila saksikan sendiri ternakan dikorban.

zana-norzana berkata...

Salam Aidiladha

MRENEYOO berkata...

Selamat hari raya Idul Adha....๐Ÿ™

Mulan berkata...

Taqabbalallahu minna waminkum.
Salam Aidil Adha. Maaf Zahir Batin.

Seronok meriahnya ibadah korban keluarga Ldy.

Mama Zharfan berkata...

salam eidul adha to u and family

namakucella berkata...

Salam Aidil Adha Lady...
Tumpang ambil pesanan yang baik

dear anies berkata...

antara hikmah melakukan penyembelihan korban adalah, kita sedia untuk menyumbang tenaga dan sama sama menyembelih, melapah dan mengedarkan daging tanpa meminta sbrg bayaran sbg upah...

dear anies berkata...

berapa ekor tumbang ni?

shaizhar berkata...

Salam Aidil Adha

uncle gedek berkata...

Semua buat kerja dengan tekun!

Chika berkata...

menarik! apakah kamu terbuka untuk kerjasama? adakah email untuk saya hubungi?

Chika berkata...

menarik! apakah kamu terbuka untuk kerjasama?

✿Cik Cappuccino Latte ✿ berkata...

Salam Aidiladha LB .. bestkan dapat tengok lembu kena korban ..tapi kesian juga itulah pengorbanan kan .. CCL pun buat korban juga tahun ni

Faizal R berkata...

Seronok korban di kampung-kampung macam ni.

fanny_dcatqueen berkata...

Waah meriahnya kurban di sana ya kak ๐Ÿ˜๐Ÿ‘. Dan suka Kata2 utk anak kakak. Agree. Kalo tak ada Kata2 manis nak ucap, lebih baik diam. Daripada kita mengeluarkan kata tak elok kan.

MRENEYOO berkata...

Hasil Fotonya bagus-bagus

nanieydotcom berkata...

Meriahnya... Salam Aidiladha..

Busyra Takiyudin berkata...

salam aidiladha akak.. seronoknya pengalaman tengok lembu sembelih..

Abam Kie berkata...

Alhamdulillah. Saya juga buat korban thn ini.

mrhanafi berkata...

seronok juga dapat melapah lembu ini...

time paling seronok masa nak makan daging korban

Salina@IbuAqil berkata...

Assalamualaikum. Salam AidilAdha. IbuAqil singgah follow sini ya. Terima kasih sudi singgah blog ibu. ;)

Mznimnwr berkata...

berapa ekor lembu korban tu?
meriahnya ramai yg gotong royong melapah sekali

Eyma Balkish berkata...

Alhamdulillah.. hubungan menjadi semakin erat :)

Rezky Pratama berkata...

saya enggak tega melihat waktu penyembelihan sih

anamizu berkata...

wahh meriah gotong royong melapah..

Amie berkata...

Alhamdulillah.
Moga ukhuwah terus berpanjangan.

Bola Katok berkata...

Meriah. Selamat Hari Raya Korban.

Suria Amanda berkata...

Seronoknya aktiviti melapah daging....

mummy_ayu berkata...

wah..meriah melapah bersama2 ...

nohas berkata...

seronok melapah lembu beramai-ramai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...