Thursday, July 16, 2015

Selamat Hari Raya



Teringat zaman hingusan dulu.. hari raya merupakan saat yang sangat indah bg kami adik beradik.. setiap hari diperhitungkan.. xsabar2 menunggu hari raya.. duit raya xpenting.. detik yg sgt dinanti2 adalah waktu pagi raya.. saat pakai baju raya.. sebab setahun hanya sekali shj dpt baju baru.. sepasang seorang.. tu pun sgt2 bersyukur.. seronok.. xmahal pun xpe, asalkan baru.. kasut pakai kasut baru jugak.. tp kasut sekolah baru.. lps raya boleh pakai ke sekolah.. seronok.. kami xpernah kisah.. gi beraya xkisah pun org xbg duit.. asal dpt mkn yg sedap2.. kdg2 klu pergi rumh org miskin rs sgt xnk ambik duit.. lps dipaksa oleh tuan rumah baru ambik.. tu pun teragak2.. dlm hati terselit rasa kasihan sb yg mmberi duit pun sbnrnye xde duit.. seingt iza.. time tu baru usia dlm lingkungan 5-6 tahun.. sb tahu ayh pun xde duit.. tp sgt2 memahami org sekeliling.. kalau dpt duit byk (rs sgt byk) ade yg sanggup bahagikan pd kawan2 sb dpt lebih dari kawan2.. raya sangat bermakna bagi kami.. duit xpenting.. :D.. seronok dpt jln ramai2 pusing kampung.. .
.

Selamat hari raya kepada kawan2 .. selamat menyambung silaturrahim.. yg jauh didekat2kan.. yg keruh dijernih2kan.. Ps : gambar hiasan.. diambil dr pakcik google..

20 comments:

nohas said...

Selamat Hari Raya..maaf zahir & batin..zaman kanak2 mmng sgt seronok time raya ni..

paridah said...

memang indah kenangan menyambut raya tika kecil n kita mahu anak2 kita pula merasai kegembiraan begitu...selamat hari raya maaf zahir batin.

Fida Z Ein said...

Betul tu....tak gamak nak ambil duit raya... cuma sekarang pula...kami pula tak gamak nak bagi duit raya sikit.... :)

akubiomed said...

Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin.

Norain Binti Omar said...

Salam,

My name is Norain from ZALORA Malaysia and I would like to offer you to do a collaboration with us. Appreciate if you can drop me an email at norain@zalora.com.my

Thank you

eintan nurfuzie said...

selamat hari raya!

Tie HT said...

Selamat hari raya
Maaf zahir batin lady :)
Sweet kan kenangan raya masa dulu

Qaseh Abadi said...

kita dulu memang beraya bukan nak kutip duit.. seronok saat raya dulu2.. dapat seposen pun seronok dah

Qaseh Abadi said...

salam lebaran sis

ctpayong said...

Selamat Hari Raya Eid Mubarak

drp : kakCT serta keluarga

Ipah Kholipah said...

selamat hari lebaran minal aidzin wal faidzin mohon maaf lahir dan batin :)

ctpayong said...

Selamat Hari Raya

insan marhaen said...

saya dulu dapat duit raya perabis kat Jubilee park, main game...

ha..ha..

TukangKebun said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri.
Maaf Zahir dan Batin.

Cepat betul masa berlalu.
Dah berapa hari raya berlalu.

Deanna Morni said...

betul...sy zmn kecik2 dulu pun beraya xmgharapkan duit....sekdar suka mnziarahi suadara terdekat....


Selamat hari raya aidilfitri :)

Siti Zawiyah Rahmat said...

Selamat Hari Raya Ladybird.. Maaf Zahir Batin.
Ladybird, mengenai kelas tu boleh wasap saya (0123639665) nak kelas yang mana ye..

Maaf lambat reply :-)
http://sitizawiyahrahmat.blogspot.com

Kira Sakura said...

kesusahan dulu mendewasakan kita kan. bila kita dah pernah duduk dalam kasut orang tu baru kita tau macam betol tak huuuu

Etuza Etuza said...

done follow ya...

suri said...

hari rya masa untuk bersama keluarga dan sanak saudara kalau dpt cuti raya lama alangkah bestnya

insan marhaen said...

selamat hari raya...

saya dulu dapat duit raya pi joli mai game....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...