Friday, December 30, 2016

Novel Cinta



Novel Cinta tidak sesuai sebagai bahan bacaan remaja.  Tetapi amat sesuai sebagai bahan bacaan wajib seorang yang dah bergelar isteri/suami.

Kerana..

Ia mampu melahirkan emosi romantis yang perlu disalurkan kepada pasangan yang halal.

Contoh..

Bagi bunga kepada isteri..  Masak makanan sedap-sedap untuk suami.. Buat kejutan hari lahir/ ulangtahun perkahwinan.  Naik motor bawa laju-laju dan break kuat-kuat..  😝 wow gitu rasernye..  Kan?

Kalau menjadi bacaan remaja,  ia disalurkan kepada siapa?

Maka masing-masing akan mencari saluran untuk direalisasikan rasanya.

Mereka mulalah mencari pasangan yang tidak halal dan salurkan kasih sayang pada mereka..

Kan?

Kalau yang alim sikit,  simpan angan2 dalam diri untuk disalurkan pada suami/isteri..  😝😝😝 dan mulalah khayalan membuai rasa.  Syaitan pun semakin mudah nak godek2.

Setuju tak?

Kalau tak setuju jangan kecam..  😍😍😍 diam2 sudah..  Hihi..

Kalau dah kahwin,  eloklah hadiahkan buku cinta pada pasangan masing2.  Supaya hati berbunga2 dipenuhi cinta.  Baru romantik sokmo.

Tak caye,  acu cuber try test..

#AzlizaIbrahim
#founderjubahabayafateema
#jubahcustomemade
#jubahpatuhsyariah
#bicarahatiazliza
#nocopypaste

10 comments:

Linda said...

Salam Tahun Baru 2017 :)

Jari Manis said...

Novel ni x sesuai d baca oleh Jm 😬

nohas said...

romantis suami-isteri..eratkan hubungan..dapat pahala, in shaa Allah..

TukangKebun said...

Lama tak baca novel.
Banyak baca manga ja sekarang hehehe...

LadyBird said...

Salam tahun baru sis Linda. 😍😍😍

LadyBird said...

Kenapa JM? Hihi

LadyBird said...

Insya Allah.. Ameeenn puan Nohas

LadyBird said...

Lady dah lama betul tak tengok manga sis Tukang Kebun. Hehe

dear anies said...

saya baca novel ikut mood atau kalu penulis fav sy ada kuar novel baru hehehhe

Nora Karim said...

Saya dah lama tak baca novel cinta... dulu masa zaman remaja memang baca novel cinta... tapi bila kita makin dewasa dan matang saya cari bahan bacaan yqng bersesuaian..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...