Thursday, February 6, 2014

Rahsia Kaabah


Mekah merupakan tanah suci bagi umat Islam di mana berdirinya sebuah struktur hebat iaitu Kaabah yang menjadi tidak, lambang dan panduan qiblat untuk semua umat Islam di seluruh dunia. Berikut adalah 15 perkara tentang Kaabah dari sudut sains yang tidak diketahui ramai.


1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.


2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.



3. Tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.



4. Graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi.



5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.



6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.



7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.



8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.



9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.



10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.



11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.



12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.



13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.



 14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma(lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.



15. Selepas selesai semua itu baru lah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.

20 comments:

paridah said...

assalam tksh berkongsi info..

Niesa said...

wahh..byk rahsia kaabah yg niesa xtau..thanks share kak..rasa mcm xsabar lak nk jejak kaki ke sana..salam jumaat.. :D

sud@is said...

Subhanallah
hebatnya Kaabah, tapi mutakhir ni banyak dah kesan sejarah dimusnahkan untuk pembesaran bagi menampung kunjungan jemaah dari seluruh pelusuk dunia yang meningkat saban tahun.

QasehnyaRania said...

lengakp dpt ilmu ttg kaabah.
tima kasih lady sharing

munna said...

Semoga kita semua sampai ke sana suatu hari nanti....Insyaallah

Tihara said...

alhamdulillah memang tenang sungguh2 bila dapat tengok kaabah ni..nikmat sangat2

LydSunshine said...

ni fakta yg kita tahu. banyak lagi rahsia tentang kaabah ni yg hanya Allah je tahu.

LydSunshine said...

ni fakta yg kita tahu. banyak lagi rahsia tentang kaabah ni yg hanya Allah je tahu.

Bulan Syurga Firdausi said...

tempat yang pasti dirindui pada yang dah pergi & yang belum pergi :)

atuk said...

Assalamualaikum Lady

Alhamdulillah
terima kasih

Sobri Yaacob said...

subhannallah..pkongsian yg hbat!! :)

ctpayong said...

info yang sangat baik dan menarik. TQVM for sharing.

muhammad naim Abdullah said...

Rindunya nak ke sana.. :)

Rindu nak ziarah maqam Nabi Muhammad SAW..

http://ceramahttbc.blogspot.com/2014/03/syeikh-zainol-asri-hj-ramli-doa-nabi.html

Lyaa Suriany said...

nice sharing
mohon di permudah kan rezeki untuk ke sana suatu hr nnti

Pendekar said...

Assalamu'alaikum lady (^_^)

lama tak dengar khabar...

semoga sihat sentiasa hendaknya... amiinn...

dengar kata dah berpindah ke pahang kan?

(^_^)

Jebeng Otai™ said...

satu hari nnt akan sampai juga.. :)

QasehnyaRania said...

singgah mlwat lady.. siht ke ?

Iman Nur Aima said...

nak pergi sana...

kosong said...

terima kasih untuk info hebat ini.

Kesuma Angsana said...

subhanallah.. tq for sharing bersama yer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...